Wiadomości Branżowe

Mobile musi jeszcze poczekać

Opublikowane podczas styczniowych targów International CES 2014* badanie przeprowadzone przez Mindreader wykazało, że schyłek ery tradycyjnych komputerów nie nastąpi wcale tak szybko jak zapowiadano.Z szóstej edycji badania dokonanego na grupie 42 tysięcy ankietowanych w 42 krajach wynika, że mimo dominującego trendu, jakim jest korzystanie ze smartfonów i tabletów, badani nadal chętniej

Opublikowane podczas styczniowych targów International CES 2014* badanie przeprowadzone przez Mindreader wykazało, że schyłek ery tradycyjnych komputerów nie nastąpi wcale tak szybko jak zapowiadano.

Z szóstej edycji badania dokonanego na grupie 42 tysięcy ankietowanych w 42 krajach wynika, że mimo dominującego trendu, jakim jest korzystanie ze smartfonów i tabletów, badani nadal chętniej używają laptopów i komputerów stacjonarnych niż urządzeń mobilnych.

Analiza dokonana przez Mindreader dla Domu Mediowego Mindshare wykazała, że z laptopa lub komputera stacjonarnego regularnie korzysta aż 90 proc. ankietowanych, podczas gdy już tylko 56 proc. to użytkownicy smartfonów, a 33 proc. – tabletów. Czynnikiem determinującym rodzaj urządzenia z którego korzystamy okazuje się być miejsce, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a nie technologia czy urządzenie, którymi na co dzień dysponuje. Wciąż chętniej korzystamy z Internetu w domu, używając do tego celu głównie laptopa lub komputera stacjonarnego. Korzystanie z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych, jak się okazuje, wynika bardziej z konieczności, niż z indywidualnych preferencji użytkownika.

Kiedy korzystamy z urządzeń mobilnych, a kiedy ze stacjonarnych?

Zakupy, korzystanie z usług bankowości internetowej, studiowanie map i planowanie trasy podróży, publikowanie komentarzy, wyszukiwanie produktów, przeglądanie wiadomości, oglądanie filmów to czynności, które wykonujemy w przeważającej mierze w domu za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych. Wśród najczęstszych aktywności dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych należy z kolei korzystanie z portali społecznościowych, przesyłanie zdjęć na strony umożliwiające ich ponowne udostępnianie oraz wyszukiwanie wskazówek dojazdu.

Dla branży opublikowane przez Mindshare wyniki stanowią dość istotne ostrzeżenie przed bezrefleksyjnym przyznawaniem pierwszeństwa narzędziom skierowanym na użytkowników urządzeń mobilnychkomentuje Dominika Strupiechowska, Junior PR Specialist GRUPA 356NET. Mimo iż rynek w coraz większym stopniu opanowują smartfony i tablety, większość osób nadal korzysta z Internetu, sięgając po tradycyjne technologie, które jak widać- nie szybko zostaną wyparte z użytku codziennego. Oznacza to, że reklamodawcy zamiast koncentrować się na urządzeniach umożliwiających odbiór treści, powinni przywiązywać większą uwagę do samego kontentu kierowanego do docelowych grup odbiorców.

* International CES jest wydarzeniem przyciągającym każdego roku wszystkich czołowych przedstawicieli biznesu związanego z rozwojem nowych technologii adresowanych do konsumentów. To największe tego rodzaju na świecie wydarzenie służy jako swego rodzaju poligon dla innowatorów i twórców przełomowych technologii od ponad 40 lat.

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 –  oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
–  
NR1WINTERNECIE.pl –  to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl –  

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net –  

–  

–  

–  

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy