Wiadomości Branżowe

Z lip dubem do europarlamentu

Z lip dubem do europarlamentu
Co łączy Toruń, Rygę i Lizbonę? Czy słynny utwór Queen „Don’t Stop Me Now”wciąż inspiruje? Jak podnieść frekwencję w wyborach do europarlamentu? Międzynarodowy projekt „At Home in Europe” tworzony przez młodych Polaków, Łotyszy i Portugalczyków w zaskakujący sposób odpowiada na te pytania.„At Home in Europe” to projekt, którego idea połączyła studentów i licealistów z trzech europejskich krajów, którzy chcą aktywnie włączyć się w życie swoich społeczności na poziomie lokalnym i europejskim.Młodzi ludzie postanowili stworzyć kampanię promocyjną zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Działania projektowe będą trwały przez rok. Międzynarodowe warsztaty odbyły się już w Toruniu, przed nami spotkania w Rydze i Lizbonie — wyjaśnia Paweł Kossakowski z Toruńskiej Agendy Kulturalnej, samorządowej instytucji kultury, która jest

Co łączy Toruń, Rygę i Lizbonę? Czy słynny utwór Queen –  “Don – €™t Stop Me Now”wciąż inspiruje? Jak podnieść frekwencję w wyborach do europarlamentu? Międzynarodowy projekt “At Home in Europe” tworzony przez młodych Polaków, Łotyszy i Portugalczyków w zaskakujący sposób odpowiada na te pytania.

“At Home in Europe” to projekt, którego idea połączyła studentów i licealistów z trzech europejskich krajów, którzy chcą aktywnie włączyć się w życie swoich społeczności na poziomie lokalnym i europejskim.

Młodzi ludzie postanowili stworzyć kampanię promocyjną zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Działania projektowe będą trwały przez rok. Międzynarodowe warsztaty odbyły się już w Toruniu, przed nami spotkania w Rydze i Lizbonie –   – €” wyjaśnia Paweł Kossakowski z Toruńskiej Agendy Kulturalnej, samorządowej instytucji kultury, która jest liderem projektu.

Program “At Home in Europe” obejmuje zajęcia integracyjne, warsztaty, spotkania z ekspertami oraz działania teatralne i liczne akcje ambientowe. Podczas zajęć, które odbyły się w Polsce, uczestnicy mieli szansę po raz pierwszy się spotkać.

Bardzo podobał mi się międzynarodowy wieczór, podczas którego opowiadaliśmy o swoich państwach i stereotypach, które w nich funkcjonują. Szczególnie miły był akcent kulinarny i próbowanie tradycyjnych potraw –   – €” mówi Marta –  Witkowska, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK.

Do udziału w projekcie zostali zaproszeni eksperci ds. Unii Europejskiej oraz marketingu, dzięki którym młodzież uzyska niezbędną wiedzę dotyczącą struktur unijnych i kompetencje niezbędne do zaplanowania kampanii promocyjnej.

Kluczowym atutem spotkań w Toruniu były warsztaty w międzynarodowych grupach. To niesamowite, gdy wypracowując koncepcje strategii komunikacji, z jednej strony musimy wyważyć idee między ścierającymi się różnicami kulturowymi, a z drugiej strony okazuje się ile tak naprawdę nas łączy. Istotne jest zwłaszcza to drugie, bo pokazuje jak bardzo kulturowa Europa jest zrzeszona –   – €” dodaje Patryk Hubala, student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK.

Podczas spotkania w Toruniu młodzi ludzie pracowali m.in. nad scenariuszem lip dubu, który będzie realizowany na Łotwie.

Wybraliśmy już muzykę do lip duba promującego wybory do Parlamentu Europejskiego. Postawiliśmy na klasyk, rzecz jasna – “Don – €™t Stop Me Now” zespołu Queen –   – €” wyjaśnia Paweł Kossakowski.

Efektem realizacji projektu będzie rozbudzenie w młodzieży poczucia świadomości obywatelstwa europejskiego i uświadomienie jej jak ważny w kreowaniu demokracji jest głos młodego pokolenia.

  • Dotacja otrzymana z programu “Młodzież w Działaniu”: 40 980 – ‚Ź
  • Lider projektu: Toruńska Agenda Kulturalna
  • Partnerzy:
  • Stowarzyszenie Inicjatyw Niemożliwych MOTYKA – POLSKA
  • Associaçóo CHECK-IN – Cooperaçóo e Desenvolvimento – PORTUGALIA
  • Kekavas novada paĹĄvaldbas Kultras aentra (Kekava Municipality Culture Agency) – ŁOTWA
  • Piedzivojumu parks – ŁOTWA
A to już wiesz?  VII Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach już za miesiąc

–  

Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ten materiał odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora, a Komisja nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania zawartych w nim informacji.

Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 – ‹… –  faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/

Źródło Toruńska Agenda Kulturalna. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy