Wiadomości Branżowe

WPROST – LIDER OPINII, LIDER ZASIƘGU. Uznani dziennikarze, ciekawe teksty, projekty specjalne

Tygodnik WPROST od czerech lat pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce. W 2013 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 3043 razy. Tylko w prasie WPROST był cytowany 1145 razy. WPROST jest też liderem wśród tygodników opinii po względem

Tygodnik WPROST od czerech lat pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce. W 2013 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 3043 razy. Tylko w prasie WPROST był cytowany 1145 razy. WPROST jest też liderem wśród tygodników opinii po względem rozpowszechnienia.

–  

Tytuł

2013

WPROST

3043

Newsweek Polska

2304

Polityka

1251

Tab.1. Cytowalność tygodników wg raportów miesięcznych “Najbardziej opiniotwórcze polskie media”, Instytut Monitorowania Mediów, styczeń – grudzień 2013.

–  

REKORDOWA CYTOWALNOŚĆ†

Tylko w maju inne media cytowały WPROST ponad 550 razy, co jest rekordową liczbą odwołań do publikacji w tygodnikach w ciągu ostatnich kilku lat. WPROST było najczęściej cytowanym tygodnikiem w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i maju, a następnie we wrześniu, listopadzie i grudniu. W niektórych miesiącach jego cytowalność ustępowała tylko największym dziennikom. –   –   W stosunku do roku 2012, liczba odwołań do publikacji WPROST wzrosła o prawie 38 proc. Sama prasa powoływała się na materiały WPROST 1145 razy, ponad 50 proc. więcej niż rok wcześniej.

–  

Tytuł

2013

WPROST

1145

Polityka

789

Newsweek Polska

585

–  Tab.2. Cytowalność tygodników wg raportu Newton Media, styczeń 2014.

–  

NAGRODY DLA DZIENNIKARZY

Wśród materiałów opublikowanych na łamach tygodnika WPROST największym zainteresowaniem innych tytułów prasowych cieszyły się m.in. teksty Bartosza Janiszewskiego “Fundacja na rzecz prezesa” (nr 8/2013), w którym opisano problemy prezesa fundacji KidProtect.pl, Magdaleny Rigamonti “Mata Hari Kaczyńskiego” (nr 10/2013), o pozyskaniu przez Ilonę Klejnowską z Prawa i Sprawiedliwości poufnych informacji na temat Solidarnej Polski oraz Michała Majewskiego, Sylwestra Latkowskiego i Cezarego Bielakowskiego “Nowak – złote dziecko Tuska” (nr 17/2013). Za cykl publikacji na temat ministra Nowaka jego autorzy dostali Grand Press 2013 w kategorii “Dziennikarstwo śledcze”. Bartosz Janiszewski za swój tekst otrzymał nominację do Grand Pressa w kategorii News.

–  

WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIƘGU

W 2013 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 133 –  505 egzemplarzy i było o 1 proc. wyższe niż rok wcześniej. W grupie tygodników opinii WPROST jest liderem jeżeli chodzi o rozpowszechnienie i jednym z dwóch pism, których płatne rozpowszechnienie wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2013 r. wyniosła 61 –  981.

Wprost

133 505

131 865

1 proc.

Newsweek Polska

131 569

137 568

– 4 proc.

–  

Polityka

127 536

126 080

1 proc.

–  

Tygodnik Do Rzeczy

95 946

bd

–  

W Sieci

94 404

119 374

– 21 proc.

–  

Gazeta Polska

55 850

65 959

– 15 proc.

–  

Uważam Rze

55 221

17 859

– 86 proc.

–  

Tab.3. Zmiana rozpowszechnienia płatnego razem tygodników opinii w 2013 w stosunku do 2012 na podst. danych ZKDP

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.

WPROST jest obecnie dostępne w:

– –  największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

– alternatywnych sieciach dystrybucji –  prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

– jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej

– w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.

–  

LUDZIE WPROST

Redaktorem naczelnym WPROST od stycznia 2013 r. jest Sylwester Latkowski – dziennikarz, autor i producent filmów dokumentalnych i programów telewizyjnych, autor książek poświęconych tajemnicom polskiej mafii. WPROST jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do redakcji w minionym roku dołączyli m.in. Agnieszka Burzyńska (z RMF FM), Cezary Łazarewicz (z Newsweek Polska), Marcin Dzierżanowski i Katarzyna Nowicka (z TVP Info), Grzegorz Sadowski i Paulina Jakubowska-Socha (z portalu tvp.info). Dla WPROST piszą również m.in. Anna Gielewska (polityka), Cezary Bielakowski (dziennikarstwo śledcze, polityka), Magdalena Rigamonti (wywiady, tematy społeczne), Krzysztof Kwiatkowski (kultura, film). Na łamach tygodnika regularnie pojawiają się teksty prof. Magdaleny Środy, felietony dla WPROST pisze Andrzej Saramonowicz. –   –  

–  

RANKINGI, NAGRODY, PROJEKTY SPECJALNE

W 2013 r. WPROST kontynuował publikację “Listy 100 najbogatszych Polaków”, najstarszego polskiego zestawienia największych majątków Polaków. Po raz pierwszy opublikował także listę najbogatszych Polek. Ponadto po raz kolejny na łamach tygodnika ukazał się ranking najbardziej wpływowych Polaków. WPROST pozostaje też patronem i organizatorem Nagród Kisiela, przyznaje również najstarsze i najdłużej funkcjonujące w Polsce wyróżnienie “Człowiek Roku”. Człowiekiem Roku 2012 r. WPROST był prezydent Bronisław Komorowski, wyróżnienie za 2013 r. redakcja przyznała Angeli Merkel. Stosunkowo nowym projektem WPROST są INNOWATORY – nagrody dla najbardziej innowacyjnych polskich firm, które w roku 2013 zostały wręczone po raz trzeci. Partnerem tego projektu jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Ponadto na łamach tygodnika WPROST regularnie pojawiają się raporty poświęcone wybranym obszarom tematycznym oraz liczne dodatki specjalistyczne. –  

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, której większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group. –  

–  

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy